تشكیل ستاد بحران در نظام صنفی كامپیوتری

تشكیل ستاد بحران در نظام صنفی كامپیوتری به گزارش ما دیجیتال سازمان نظام صنفی كامپیوتری با انتشار فراخوانی از تشكیل ستاد بحران در این سازمان برای گردآوری مشكلات و دغدغه های كسب و كارهای حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در بحران كرونا اطلاع داد.


به گزارش ما دیجیتال به نقل از سازمان نظام صنفی كامپیوتری استان تهران، دبیرخانه ستاد بحران در جهت گردآوری درخواست ‏ها و مطالبات اعضا و یاری گرفتن از تمام ظرفیت ‏های ممكن و با همكاری با سایر تشكل ‏های همكار، برای كاهش فشارها و رفع مشكلات كسب و كارهای بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات بعد از گذار از شرایط بحران خواهد كوشید. در این فراخوان آمده است: «بیش از یك ماه است كه كشور درگیر اپیدمی ویروس كرونای Covid-۱۹ است. در حالیكه این مقطع زمانی اوج فعالیتهای كاری شركت ها است، بنا به سفارش های ستاد بحران، خیلی از كسب وكارها به حالت نیمه تعطیل در آمده و نیروی های كار مولد قرنظینه و خانه نشین شده اند. لطمات انسانی و از دست دادن عزیزانی در سراسر كشور، تأثیر بیم بیماری و مراقبت های بهداشتی بر رفتارهای اجتماعی و كسب وكاری، و مهم تر از همه سرعت رشد بحران و نامشخص بودن زمان آخر این دوران نگرانی ها را چند برابر كرده و بهره وری نیروهای فعال فعلی را هم به شدت كاهش داده است. علاوه بر موارد فوق و جنبه های انسانی موضوع، همه كسب وكارها از جنبه های دیگری هم شدیدا تحت فشار (به طور مشخص شرایط خاص پایانی سال و پرداخت حقوق و عیدی كارمندان) هستند و در صورتیكه این فشارها كنترل نشود، امكان دارد صدمات غیرقابل جبرانی به پیكره آنها وارد آمده و بحران های دیگری را هم بعد از گذراندن بحران كرونا شاهد باشیم. عمده تمركز و اهتمام فعلی دولت بر كنترل روزانه بحران بیماری و حل مسائل روز درمان، معیشت طبقه محروم و صدمه های آشكار فضای كساد كسب‏ وكار است. اما واقعیت آن است كه عمده چالش‏ های كسب وكارها پس از فروكش كردن شرایط اضطرار و بحران نمایان خواهند شد. بعنوان نمونه ای از این چالش ها، می توان به موارد زیر اشاره كرد: ۱. زمان قراردادها و تعهدات در رابطه با تحویل پروژه ها؛ ۲. عدم ایفای تعهدات مالی كارفرمایان بخش های دولتی و عمومی؛ ۳. اقساط سررسید شده وام ها؛ ۴. تأمین و پرداخت حقوق كاركنان در شرایط نیمه تعطیل بنگاه ها؛ ۵. سررسید پرداخت های بیمه و مالیات و جریمه های تاخیر آنها؛ ۶. احتیاج به مشمول شدن شرایط فعلی بعنوان «نمونه ‏ای از شرایط فورس ‏ماژور» در قراردادها در این راستا، سازمان نظام صنفی كامپیوتری در جهت مسئولیت های خود در دفاع از منافع صنف در نظر دارد تا با تشكیل دبیرخانه بحران نسبت به گردآوری درخواست ‏ها و مطالبات اعضا در زمینه محورهای زیر اقدام و با یاری گرفتن از تمام ظرفیت‏ های ممكن و با همكاری با سایر تشكل‏ های همكار، برای كاهش فشارها و رفع مشكلات كسب و كارهای بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات بعد از گذار از شرایط بحران، بكوشد. • شناسایی سایر چالش های كسب وكارهای حوزه؛ • جمع آوری راهكارهای پیشنهادی برای مواجهه با چالش های شناسایی شده؛ • اعلام چالش ها و راهكارها با دولت و حاكمیت و پیگیری اجرای این راهكارها، بعنوان یك مطالبه عمومی صنفی؛ • معرفی نماینده به ارگان های دولتی و حاكمیتی برای حضور در كارگروه های تشكیل شده برای اجرای راهكارهای پیشنهادی. به منظور گردآوری مشكلات و چالش ‏های كنونی، از همه اعضای سازمان درخواست می ‏شود دغدغه‏ ها و مشكلات جاری و آینده خویش را به آدرس info@irannsr.org ارسال تا بعد از دسته‏ بندی مشكلات و با عنایت به ظرفیت ها، پیگیری ‏های لازم با نهادهای دولتی، حاكمیتی و تصمیم ‏ساز با هدف دستیابی به راهكارهایی برای رفع مشكلات اعلام شده انجام پذیرد.»

1398/12/26
14:42:03
5.0/5
3605
تگهای خبر: پروژه , رایانه , شركت , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳
madigital.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ما دیجیتال محفوظ است

ما دیجیتال

اخبار دیجیتال و فناوری اطلاعات