معاون وزیر ارتباطات:

درآمد زیاد موتورهای جستجو برای تبلیغات هوشمند

درآمد زیاد موتورهای جستجو برای تبلیغات هوشمند ما دیجیتال: معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیشترین درآمد موتورهای جستجوی بین المللی را مربوط به بحث تبلیغات هوشمند عنوان نمود.


به گزارش ما دیجیتال به نقل از مهر، امیرحسین دوایی در دومین همایش جویشگر بومی با اشاره به عرضه خدمات مختلف توسط جویشگرها، بیشترین درآمد موتورهای جستجو را در حوزه تبلیغات هوشمند برشمرد و اظهار داشت: هر سرویسی كه در كسب و كار حوزه IT تولید می گردد باید از لحاظ اقتصادی به نقطه پایداری برسد و در غیر اینصورت در نقطه ای متوقف شده و از صحنه حذف می گردد. معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به بررسی مدل های اقتصادی جویشگرها در دنیا در مقایسه با جویشگرهای بومی در ایران پرداخت و ادامه داد: به طور مثال جویشگرهای بین المللی هدف خویش را چند ده میلیارد كلیك در روز تعیین می كنند كه با هدف جویشگری با چند میلیون نفر كلیك، متفاوت است. دوایی ادامه داد: در حوزه IT در آسیای شرقی قیمت این سرویس ها بین ۱۳۰ تا ۱۶۰ دلار به ازای هر كاربر است؛ به این مفهوم كه اگر تعداد كاربر از رقمی بالاتر شود ارزشی بوجود می|آورد كه مبنای ارزش بنیادی سهام آن شركت است؛ برهمین اساس همه چیز به كاربر برمی گردد و اهمیت كاربر در این حوزه را نشان داده است. معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به اهمیت بهینه سازی موتور جستجو (Search Engine) در این حوزه اشاره كرد و اظهار داشت: موتور جستجو موتوری است كه دانشی را دریافت می كند و با دسته بندی و تحلیل اطلاعات این دانش را به ثروت تبدیل نموده و این ارزش را برای كاربر بوجود می|آورد و جویشگر با بالا بردن رضایت مندی كاربران دركنارجویشگر برنامه اقتصادی بوجود آورده و خلق ثروت می كند. وی خاطرنشان كرد: البته جویشگرها از عرضه خدمات به دیگران هم هم درآمد دارند اما اصل خدمات جویشگرها به تبلیغات هوشمند اختصاص دارد. دوایی به حاكم شدن موبایل در ارتباطات اشاره كرد و اظهار داشت: با استفاده بیشتر از موبایل و Search Engine، در صفحه موبایل برای تبلیغات فضای بسیاری وجود دارد و بر همین مبنا یك بازار تبلیغات تولید می گردد كه ابتدا كاربر به راحتی جستجو می كند و در مرحله بعد تبلیغات را می بیند. معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات با اشاره به اینكه شاید ارزش بوجود آمده در جویشگرها كاربرد ۱۰۰درصدی نداشته باشد، تصریح كرد: جویشگرهای محلی ما به لحاظ حجم اقتصاد همه جهان را نمی توانند پوشش دهند و می توانند از سرویس های داخلی استفاده كنند.
 

1396/08/02
23:34:01
5.0/5
5238
تگهای خبر: ارتباطات و فناوری اطلاعات , فناوری , موبایل , هوشمند
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۱
madigital.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ما دیجیتال محفوظ است

ما دیجیتال

اخبار دیجیتال و فناوری اطلاعات