كانال توزیعی كارا به عنوان ستون فقرات یك شركت بیمه شناخته میشود. روش توزیعی قدرتمند خواه برای نمایندگان، شبكه بانك بیمه، فروش مستقیم، كارگزاری یا كانال آنلاین باشد رشد بلند مدت پایدار را برای شركت بیمه به ارمغان میآورد.
زمانی كه تعداد زیادی از شركتهای بیمه بر روی خلق مكانیسم توزیعی خودشان تمركز كردهاند، در ساخت پلتفرم دیجیتالی موفق نخواهند بود تا میان بیمهگران و سهامداران كانال توزیعی تعامل داشته و اطلاعات را به اشتراك بگذارند. در بیشتر اوقات قیمت اسمی فناوری دیجیتالی صنعت بیمه در مقایسه با سایر صنایع مانند خرده فروشان و بانكها برابر نیست.
همچنین بیشتر شركتها به این نكته پی بردهاند كه دیجیتالی كردن امور میتواند تجربه بهتری در كانالهای توزیعی كه فرایند دیجیتال سازی آن به خاطر اولویتهای دیگر كنار گذاشته شده است، به وجود آورد. گرچه باید اظهار داشت تعداد كمی از شركتهای بیمه در ارتقا تجربه مشتریان از طریق تعامل دیجیتالی موفق عمل كردهاند. شركتهای بیمه ای وجود دارد كه به شكلی كارا از تكنولوژی جهت پاسخ به تقاضاهای مشتریان استفاده كردهاند. آنها در یكپارچه سازی تكنولوژی جهت بهبود فرایند توزیع از طریق اتوماسیون موفق عمل كرده بنابراین روشهای كاراتر و با سوددهی بیشتر را تجربه كردهاند.
تكنولوژهایی مانند رایانش ابری، تجزیه و تحلیل دادهها، برنامه گوشیهای
هوشمند و سایر پلتفرمهای دیجیتالی میتوانند كارایی كانال توزیعی را از طریق اشتراكگذاری اطلاعات و تعاملات میان سهامدران مختلف، افزایش دهند. به كار گیری تكنولوژی های ذكر شده در سرتاسر زنجیره ارزش بیمه، تعاملات بین مشتریان و توزیعكنندگان محصولات بیمه را بهتر میسازد و خدمت رسانی به مشتریان را به بهترین حالت ممكن میرساند.
بهبود سریع و قابل ملاحظه میتواند به بلندپروازی دیجیتالی شركتها كمك كند. شركتهای بیمه باید فراتر از فرایندهای متعارف و امكانات تكنولوژی حال حاضر فكر كنند.
بیمهگران باید تكنولوژی موجود در گوشی همراه را در نظر داشته باشند و ارزش آن را به عنوان یك ابزار بازاریابی بهتر و روشی برای تعامل با مشتریان و همچنین كانال توزیعی درك كنند.