معاون وزیر ارتباطات:

برنامه وزارت ارتباطات برای توسعه صادرات

برنامه وزارت ارتباطات برای توسعه صادرات به گزارش ما دیجیتال معاون نوآوری و فناوری وزیر ارتباطات از برنامه های این وزارتخانه برای توسعه صادرات و حضور پررنگ در نمایشگاههای صادراتی آگاهی داد و اظهار داشت: زمینه حضور در بازار فناوری اطلاعات 6 كشور برقرار است.


به گزارش ما دیجیتال به نقل از مهر، سید ستار هاشمی در حاشیه بازدید از چهارمین نمایشگاه بین المللی توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (ایران اكسپو) اظهار داشت: باتوجه به ظرفیتی كه در كشور وجود دارد و توانایی و تخصص جوانان ما، باید نگاه ویژه ای به بازار منطقه صورت گیرد تا بتوانیم محصولات كیفی خودرا در لایه خدمات و زیرساخت به بازارهای منطقه و بعد از آن به بازارهای دیگر كشورها، عرضه نماییم. وی با اشاره به حضور موفق ایران در كشور افغانستان اظهار داشت: برنامه ریزی هایی برای حضور در بازار عمان و قطر داریم و البته برای بازار عراق نیز اقداماتی انجام داده بودیم، اما باتوجه به ناامنی هایی كه در این كشور وجود داشت این مساله به تعویق افتاد ولی در آذربایجان و تركیه نیز ظرفیت حضور داریم. معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: به رغم نوسانات ارزی، به لحاظ كمی و كیفی امكان رقابت داریم و باید تمهیدات لازم را برای توسعه تعاملات و صادرات بیندیشیم. وی با تاكید بر اینكه نكته مهم در بحث نمایشگاهها ایجاد تعامل است، اظهار داشت: باید تعاملات تجاری با شركت های توانمند منطقه ایجاد شود؛ در كشورهای بازارهای هدف حضور یابیم و آنها را نیز دعوت نماییم كه به كشور ما سفر كنند و این یكی از اولویت ها شمرده می شود. هاشمی گفت: با وجود اینكه در كشور به واسطه تحریم ها، شرایط رشد اقتصادی مناسب نبوده اما در همین شرایط، شاهد رشد ۶ درصدی در بخش فناوری اطلاعات و رشد ۲ درصدی در بخش ارتباطات هستیم. وی با تاكید بر لزوم توجه به حوزه صادرات ICT اضافه كرد: برای افزایش بهره وری لزوم دارد كه به این بخش توجه خاصی داشته باشیم و نكته مهم این است كه خیلی از محصولاتی كه در این عرصه داریم از جنس فكرافزار است؛ بدین سبب باتوجه به پتانسیلی كه در كشور وجود دارد باید بتوانیم این ظرفیت ها را در بازارهای منطقه ارائه دهیم. مجید تكبیری، رئیس ستاد برگزاری این نمایشگاه نیز در این دیدار اظهار داشت: یكی از استراتژی های مبارزه با تحریم، خودكفایی است و ساختار اصلی دستیابی به این امر، تقویت بنیه تولیدات داخلی و پشتیبانی از صادرات آنها است كه طبیعتا برگزاری نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (ایران اكسپو) می تواند بعنوان یك فرمول موثر، زمینه ساز معرفی تكنولوژی های داخلی هم در بخش كیفی و هم بخش كمی در تقابل با محصولات مشابه خارجی، باشد. بگفته وی، در چهارمین دوره برگزاری ایران اكسپو، تجار بین المللی از كشورهای آلمان، مالزی، تونس، تركیه، افغانستان، الجزایر، استرالیا، بنگلادش، بلاروس، كامرون، كوبا، فرانسه، غنا، هند، عراق، اردن، كنیا، كویت، قرقیزستان، لبنان، مراكش، نیجریه، عمان، پاكستان، رومانی، سنگال، آفریقای جنوبی، سوریه، لیبی، روسیه و ساحل عاج حضور دارند كه باتوجه به فرامین مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی و پشتیبانی از كالای ایرانی، این نمایشگاه می تواند بستر مناسبی برای تعامل اقتصادی شركت های ایرانی فعال همچون حوزه فناوری اطلاعات، باشد.


منبع:

1398/11/18
14:45:10
5.0/5
3947
تگهای خبر: ارتباطات و فناوری اطلاعات , تكنولوژی , خدمات , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۵
madigital.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ما دیجیتال محفوظ است

ما دیجیتال

اخبار دیجیتال و فناوری اطلاعات