جانشین رئیس موسسه رویان:

زمینه های انگیزشی در دانشجویان برای آشنایی با پزشکی بازساختی ایجاد شود

زمینه های انگیزشی در دانشجویان برای آشنایی با پزشکی بازساختی ایجاد شود ما دیجیتال: فارس جانشین رییس موسسه رویان، ایران را جزو کشورهای پیشرو در پزشکی بازساختی دانست و در عین حال بر لزوم ایجاد زمینه های انگیزشی در دانشجویان رشته های مختلف برای آشنایی با پزشکی بازساختی نیز تاکید نمود.


سعید آبرون امروز، ۲۱ اردیبهشت در رویداد تخصصی پزشکی بازساختی پزشکی آینده، با یادآوری این که موسسه رویان از سال ۸۵ در کشور تاسیس شد و فعالیتش را شروع کرد، به بخشهایی از دستاوردهای این مرکز در حوزه پزشکی بازساختی اشاره نمود.
آبرون با اشاره به مطالعات انجام شده بر روی بیماران cp، دستاوردهای این مطالعات را بسیار امیدوارکننده برشمرد و اظهار داشت: ایران جایگاه بسیار خوبی در پزشکی بازساختی دارد و اساسا چشم انداز بسیار روشن است.
این پژوهشگر با اعلان اینکه باتوجه به ظرفیت علمی موجود در دانشجویان و پژوهشگران جوان کشور، به آینده ایران در این رشته، بسیار امیدوار است، اظهار داشت: ما در آموزش و تحقیقات خوب عمل کرده ایم، بااینکه در تحقیقات نیازمند عملکرد بهتری بواسطه وجود نیروهای توانمند و با دانش، هستیم.
وی با تأکید بر لزوم تعریف پروژه های تحقیقاتی مناسب، اظهار داشت: پژوهشگر نباید دغدغه داشته باشد، اگر آموزش و پژوهش را تقویت نماییم، نتایج آنرا در بالین خواهیم دید.
آبرون با اعلان اینکه در حوزه بالینی هنوز کارهای بسیاری وجود دارد که باید صورت گیرد، اظهار داشت: بنظر می رسد که همه بخش ها باید وارد عرصه شوند تا شاهد سرعت بخشیدن به این عرصه و شکوفایی و ثمربخشی باشیم.
جانشین رییس موسسه بن یاخته رویان اظهار داشت: در بحث بالینی ما با جان انسان سروکار داریم، پس موضوع بسیار حساس است و دولت و خصوصاً وزارت بهداشت، باید ورود کامل داشته باشند؛ پس باید سختگیری باشد تا کار اصولی و اثرگذار صورت گیرد.
آبرون بیان کرد: خوشبختانه امروز علاوه بر رویان که پیشینه خوبی در این حوزه دارد، شرکتها و موسسه های خصوصی مختلفی با دریافت مجوزهای لازم، فعال شده اند؛ این بسیار عالی است و مطالعات اثربخش در کشور هم گاهی محصول همکاری چند شرکت با رویان بوده است.
این پژوهشگر عرصه پزشکی بازساختی، افزود: امروز در کشور شاهد وجود مراکز پزشکی بازساختی هستیم، به عنوان نمونه یکی از مراکز توسط استاد گرانقدر، دکتر ملک حسینی و با همراهی خیرین در شیراز فعال است، برای توسعه این مراکز همه باید دست به دست هم دهیم، دولت، خیرین، متخصصان و نهادهای مرتبط باید همراهی کنند.
بر طبق این گزارش، اولین رویداد تخصصی پزشکی بازساختی-پزشکی آینده، به همت جهاددانشگاهی فارس، در شیراز انجام شد.
در این رویداد یکروزه، علاوه بر معرفی ظرفیت ها و دستاوردهای علمی و تخصصی، پنل های تخصصی انجام شد.




منبع:

1403/02/23
08:48:41
5.0/5
514
تگهای خبر: آموزش , پروژه , دانش , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۴
madigital.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ما دیجیتال محفوظ است

ما دیجیتال

اخبار دیجیتال و فناوری اطلاعات