در همایش در مسیر صادرات دانش بنیان تشریح شد؛

۳ برنامه ویژه صندوق نوآوری برای صادراتی شدن شرکت ‎های دانش بنیان

۳ برنامه ویژه صندوق نوآوری برای صادراتی شدن شرکت ‎های دانش بنیان ما دیجیتال: مدیر ارتباط با مشتریان صندوق نوآوری و شکوفایی برنامه های صندوق نوآوری برای مساعدت با توسعه صادرات شرکت های دانش بنیان را تشریح نمود.



به گزارش ما دیجیتال به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی، به مناسبت ۲۹ مهر روز ملی صادرات و به همت صندوق نوآوری و شکوفایی، مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور، مرکز نوآوری و تحول دیجیتال اتاق تجاری، صنایع، معادن و کشاورزی تهران و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، همایش «در مسیر صادرات دانش بنیان» از امروز یکشنبه ۳۰ مهر به مدت دو روز بصورت حضوری و مجازی شروع شد.
در روز نخست این همایش که بصورت همزمان با چهل و نهمین رویداد «یکشنبه های صادراتی» و پذیرش هیئت تجاری و فناوری از کشور ارمنستان در عرصه کشاورزی برگزار شده است، علاوه بر معرفی و آشنایی شرکت های دانش بنیان با بازار ارمنستان، نماینده رئیس اتحادیه کشاورزی این کشور در همایش «در مسیر صادرات دانش بنیان» سخنرانی کرد.
همچنین نمایشگاهی با حضور ۲۶ شرکت دانش بنیان در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شده است تا هیئت تجاری ارمنستان از نزدیک با دستاوردها و توانمندی های دانش بنیان های ایرانی در عرصه کشاورزی آشنا شده تا زمینه همکاری مشترک و صادرات محصولات دانش بنیان ایرانی به این کشور بررسی شود.
نشست «انتقال تجربه ورود شرکت های دانش بنیان و خلاق به بازارهای بین المللی» با حضور دکتر مهدی متقیان، دکتر فائقه اسلامی پور و دکتر مهرداد عالی پور، نشست «اصول و فنون مذاکره» با سخنرانی مهندس محمد گیوکی و «آشنایی با نقش طراحی صنعتی در تکمیل زنجیره ارزش جهان» با سخنرانی دکتر مصطفی توحیدی فر، از دیگر برنامه های روز نخست این همایش است.
برنامه های صندوق نوآوری برای مساعدت با توسعه صادرات شرکت های دانش بنیان
مهندس محسن نوتاش، مدیر ارتباط با مشتریان صندوق نوآوری و شکوفایی در این همایش با اشاره به برنامه های این صندوق در امتداد کمک به صادرات شرکت های دانش بنیان و توسعه زیست بوم نوآوری کشور اظهار داشت: ما در صندوق نوآوری ۷۸ خدمت در ۴ گروه تسهیلات، ضمانت نامه ها، سرمایه گذاری و توانمندسازی به شرکت های دانش بنیان ارائه می نماییم.
وی اضافه کرد: چهارچوب برنامه صادراتی صندوق نوآوری و شکوفایی شامل ۳ دسته توانمندسازی صادراتی، شبکه سازی صادراتی و تامین مالی صادراتی است. در بخش توانمندسازی، خدماتی شامل آموزش و مشاوره، استانداردها و مجوزهای تخصصی و صادراتی و صیانت از مالکیت فکری ارائه می شود.
نوتاش اضافه کرد: خدمات بخش آموزش و مشاوره دربرگیرنده حوزه های مختلفی همچون آموزش داخلی، آموزش در سایر کشورها، یادگیری شرکتی و همچنین، مشاوره کسب وکار است. در عرصه استانداردها و مجوزهای تخصصی و صادراتی نیز خدماتی مانند استانداردهای صادراتی (تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان)، تأییدیه های ملی (تا سقف ۶۰۰ میلیون تومان)، خدمات لابراتوار (تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان) و استانداردهای تخصصی (تا سقف ۷۵ میلیون تومان) ارائه می شود.
مدیر ارتباط با مشتریان صندوق نوآوری و شکوفایی، شبکه سازی صادراتی را یکی از برنامه های جدی این صندوق عنوان نمود و اظهار داشت: در این بخش، خدمات متنوعی ارائه می شود. پشتیبانی از حضور مستقل شرکت های دانش بنیان در نمایشگاه های خارجی یکی از این برنامه ها است. در همین راستا لیست حدود ۳۵۰ نمایشگاه خارجی مورد تأیید، در سایت صندوق وجود دارد.
وی تصریح کرد: فراهم کردن امکان حضور در پاویون شرکت های دانش بنیان در نمایشگاه های خارجی، یکی دیگر از برنامه های شبکه سازی صادراتی است. سالانه تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان بصورت بلاعوض برای حضور در پاویون در نمایشگاه های خارجی به شرکت های دانش بنیان پرداخت می شود؛ البته باید توجه داشت که پاویون ها گنجایش ۲۵-۲۰ شرکت را دارند و درصورتی که تعداد درخواست ها بیشتر باشد، شرکت های دانش بنیان بر طبق پتانسیل صادراتی بالاتر گزینش می شوند.
نوتاش اشاره کرد: یکی دیگر از خدمات این حوزه (شبکه سازی صادراتی)، حضور در نمایشگاه های دائمی خارجی است که شامل پایگاه های صادراتی متعلق به بخش خصوصی هستند که در بعضی از کشورها به وجود آمده اند. این پایگاه ها بصورت دائم برای محصولات دانش بنیان بازاریابی می کنند.
اعزام و پذیرش هیئت های تجاری و فناوری، برگزاری رویداد «یکشنبه های صادراتی» در قالب کلینیک مدیریت صادرات دانش بنیان و کمک های توسعه ای، از دیگر محورهای حوزه شبکه سازی صادراتی بود که مدیر ارتباط با مشتریان صندوق نوآوری و شکوفایی به آن اشاره نمود.
مرکز تحقیقات سیاست علمی، مهم ترین نهاد تخصصی در عرصه سیاستگذاری و جریان سازی گفتمان های علم و فناوری کشور
در ادامه این همایش نیز دکتر مرضیه شاوردی، مدیر مرکز نوآوری مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور در سخنانی با اشاره به پروسه ایجاد این مرکز اظهار داشت: در دهه ۸۰ بحث سیاستگذاری در عرصه علم عنوان شد و زمانی که وزارت علوم بازطراحی شد، در سال ۱۳۸۳ شاهد ظهور مرکز تحقیقات علمی کشور بودیم. با راه اندازی شورای عالی عتف، وظیفه سیاستگذاری علمی کشور برعهده این مرکز گذاشته شد و نام آن به «مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور» تغییر پیدا کرد.
شاوردی با اشاره به نقش این مرکز در پشتیبانی از زیست بوم نوآوری کشور اضافه کرد: مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور، مهم ترین نهاد تخصصی در عرصه سیاستگذاری و جریان سازی گفتمان های علم و فناوری کشور و فعال در سطح منطقه ای و بین المللی به حساب می آید.
مدیر مرکز نوآوری مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور اشاره کرد: لابراتوار سیاستی و مرکز نوآوری، دو بازو یا ابزار حمایتی هستند که در مرکز تحقیقات برای پشتیبانی از زیست بوم نوآوری کشور شکل گرفته اند.
وی با اشاره به اهداف برگزاری این برنامه اظهار داشت: همایش «در مسیر صادرات دانش بنیان» به مناسبت روز ملی صادرات طراحی و اجرا شده است و به نوعی، شروعی برای مطرح کردن مسائل در رابطه با صادرات شرکت های دانش بنیان است. این همایش، با چهل و نهمین رویداد «یکشنبه های صادراتی» و پذیرش هیئت تجاری و فناوری از کشور ارمنستان در عرصه کشاورزی همراه شده است که طی آن شرکت های دانش بنیان با بازار کشور ارمنستان آشنا خواهند شد.

1402/08/01
08:00:42
5.0/5
262
تگهای خبر: آموزش , ابزار , بازاریابی , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۳
madigital.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ما دیجیتال محفوظ است

ما دیجیتال

اخبار دیجیتال و فناوری اطلاعات