در ادامه نشت اطلاعات؛

اطلاعات خصوصی ۱۲۰ میلیون كاربر فیسبوك سرقت شد

اطلاعات خصوصی ۱۲۰ میلیون كاربر فیسبوك سرقت شد ما دیجیتال: در شرایطی كه مدت زیادی از سرقت اطلاعات خصوصی ۸۷ میلیون نفر از كاربران فیسبوك نمی گذرد، خبرهای تازه ای در مورد یك رویداد مشابه انتشار یافته است.



به گزارش ما دیجیتال به نقل از وی تری، این دفعه هم یك صدمه پذیری در فیسبوك سبب شده تا داده های شخصی ۱۲۰ میلیون نفر از كاربران این شبكه اجتماعی به مدت حداقل ۱۸ ماه در دسترس اشخاص ثالث باشد.
یك شركت طراح تست های آنلاین به نام «نیمز تستز» به دلیل وجود یك حفره امنیتی در رابط كاربری فیسبوك به داده های خصوصی افراد دسترسی داشته و توانسته به اطلاعاتی همچون اسامی، تاریخ تولد، محتوای پست ها، عكس ها، فهرست دوستان و غیره دسترسی یابد.
این مشكل برای افرادی رخ داده كه در تست های آنلاین این شركت كه با استفاده از اینترنت در دسترس می باشد، شركت كرده بودند. نكته مهم اینكه حتی در صورت پاك كردن برنامه نیمز تستز هم كماكان دسترسی به اطلاعات خصوصی كاربران به دلیل صدمه پذیری فیسبوك ممكن بوده است.
پیش از این اطلاعات خصوصی ۸۵ میلیون كاربر فیسبوك به شیوه مشابهی توسط موسسه كمبریج آنالیتیكا به سرقت رفته بود.
این موسسه در زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریكا به ترامپ خدمات مشاوره ای عرضه می كرد و با دسترسی به داده های خصوصی كاربران در فیسبوك درصدد بررسی میزان محبوبیت ترامپ بود.
آسیب پذیری مذكور از سال ۲۰۱۶ در رابط كاربری سایت فیسبوك وجود داشت؛ ولی تا این اواخر شناسایی نشده بود.

1397/04/10
23:16:35
5.0/5
4751
تگهای خبر: آنلاین , شركت , كاربر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۳
madigital.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ما دیجیتال محفوظ است

ما دیجیتال

اخبار دیجیتال و فناوری اطلاعات