رئیس سازمان تنظیم مقررات ارتباطات:

دریافت سرویس ارزش افزوده با تایید چندمرحله ای مشترك

دریافت سرویس ارزش افزوده با تایید چندمرحله ای مشترك به گزارش ما دیجیتال رئیس سازمان تنظیم مقررات ارتباطات درباره نامه تعیین تكلیف خدمات ارزش افزوده كه به اپراتورها ابلاغ گردیده توضیح داد و اظهار داشت: از این پس، ارائه این خدمات باید با تایید چندمرحله ای مشترك صورت گیرد.



حسین فلاح جوشقانی در گفتگو با خبرنگار مهر، در مورد آخرین تصمیمات اتخاذ شده برای ارائه سرویس های ارزش افزوده (وس) در كشور، گفت: ما تاكیدمان بر این است كه در حوزه خدمات ارزش افزوده، باید كلاهبرداری ها قطع شود و در حال تصمیم گیری برای اختتام دادن به سوءاستفاده ها از مردم هستیم.
وی اظهار داشت: مطابق با آخرین تصمیمی كه اتخاذ شده است، اپراتورها باید به مردم اطلاع دهند كه تابحال چه سرویس هایی دریافت كرده و چه مبالغی از طرف مشتركان این خدمات پرداخت شده است.
معاون وزیر ارتباطات در مورد نامه ای كه از طرف رگولاتوری به اپراتورها ابلاغ گردیده است، توضیح داد و اظهار داشت: در این نامه از اپراتورها خواسته ایم از این پس، ارائه خدمات ارزش افزوده به مشتركان، با تایید چند مرحله ای از طرف مشترك، همراه باشد.
وی افزود: ارائه سرویس ارزش افزوه باید با رضایت مشترك همراه باشد و بنا بر این از اپراتورها خواسته ایم مرحله تایید دریافت خدمات پیامكی را در چند مرحله برای مشتركان فراهم آورند.
فلاح جوشقانی اضافه كرد: این نامه در جهت عملیاتی شدن مصوبه ۲۷۰ كمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات است و به منزله اختتام دادن به خدمات «وس» نیست. چونكه ما معتقدیم تمامی سرویس های ارزش افزوده كلاهبرداری نیستند اما بخش عمده ای از آنها، در این عرصه عملكرد مناسبی نداشته اند.
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با تاكید براینكه ارائه خدمات ارزش افزوده برای مشتركان موبایل باید با رضایت، شفافیت و به دور از ایجاد بستر كلاهبرداری باشد، افزود: این مساله را طی چند سال قبل پیگیری كرده ایم و در بعضی موارد با خاطیان برخورد هم داشته ایم اما تابحال این برخوردها تاثیر لازم را نداشته است. البته سامانه «ستاره ۸۰۰ مربع»، كمك بسیاری به حل مشكلات این بخش كرده اما باید بطور كلی سوءاستفاده از بین برود.
وی اظهار داشت: در این نامه از اپراتورها نخواسته ایم كه سرویس خودرا قطع كنند بلكه با عنایت به اینكه برخی سرویس های «وس» مورد نیاز مردم است، ما خواسته ایم كه این سرویس ها با رضایت مردم و شفافیت ارائه شود و روش های كلاهبرداری در آن از بین برود.
فلاح جوشقانی با اشاره به نمونه هایی از كلاهبرداریهای انجام شده در زمینه خدمات ارزش افزوده اظهار داشت: الان شاهد گسترش بدافزارهای ارزش افزوده هستیم. به نحوی كه برای مثال درج لینك سایت در كانالهای اجتماعی و ترغیب مردم به بازكردن لینك موردنظر، هزینه سرویس ارزش افزوده برای كاربران را به همراه دارد.
وی اضافه كرد: پیامكهایی كه با لینك تبلیغاتی برای مشتركان ارسال می شود و كاربران به صورت ناآگاه مبادرت به بازكردن لینك موردنظر می شوند، از دیگر موارد بارز كلاهبرداری ارزش افزوده است. چونكه در خیلی از این موارد، خدمات ارزش افزوده برای كاربر فعال شده و از حساب وی شارژ می شود. در همین حال سوژه ادعا برای ارائه اینترنت رایگان كه به صورت بدافزار و اسپم در شبكه های اجتماعی منتشر می شود نیز، نمونه بارزی از كلاهبرداری در خدمات ارزش افزوده است كه به ضرر كاربران بوده و باید جلوی آن گرفته شود.
معاون وزیر ارتباطات اشاره كرد: ریشه این مساله و نفوذ سرویس، در اپراتورها است و باید یك روش نظارتی برای آن درنظر گرفت. به گزارش ما دیجیتال به نقل از مهر، روز گذشته نامه ای در بعضی شبكه های اجتماعی درباره ابلاغ مصوبه جدید رگولاتوری به اپراتورها در زمینه خدمات ارزش افزوده منتشر گردید. در این نامه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی وزارت ارتباطات، شروط جدیدی برای اپراتورهای موبایل در ارائه سرویسهای ارزش افزوده درنظر گرفته است.

در همین حال، ظهر امروز نیز وزیر ارتباطات در توئیتی اعلام نمود: اپراتورها را ملزم كردیم طی یك هفته به هر مشترك اعلام كنند در سه سال قبل چه مبلغی از جیبشان برای خدمات «وس» و به حساب چه شركتهایی رفته است. آمار بسیار جالبی خواهد شد.


منبع:

1398/07/18
16:20:44
5.0/5
4692
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳
madigital.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ما دیجیتال محفوظ است

ما دیجیتال

اخبار دیجیتال و فناوری اطلاعات