با اعلام رگولاتوری؛

سهم اپراتورهای موبایل از پیامكهای تبلیغاتی مزاحم مشخص شد

سهم اپراتورهای موبایل از پیامكهای تبلیغاتی مزاحم مشخص شد به گزارش ما دیجیتال سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی سهم اپراتورهای تلفن همراه از پیامكهای تبلیغاتی مزاحم را منتشر و اعلام نمود: اپراتورها در فرآیند احراز هویت برای واگذاری سیمكارت، خوب عمل نكرده اند.


به گزارش ما دیجیتال به نقل از رگولاتوری، پیمان قره داغی مدیركل دفتر حفاظت از حقوق مصرف كننده رگولاتوری با اشاره به اینكه در نیمه اول دیماه سال جاری ۱۴ هزار و ۲۸۹ سیمكارت ارسال كننده پیامك تبلیغاتی مزاحم قطع شده است، اظهار داشت: سهم سیم كارتهای اپراتورهای تلفن همراه در ارسال پیامك تبلیغاتی مزاحم متفاوت می باشد اما امكان ارسال پیامك برای همه آنها مسدود شده است. وی با اشاره با اینكه بیشترین تعداد سیمكارت های مسدود شده مربوط به اپراتور ایرانسل است، اضافه كرد: در این بازه زمانی حدود ۹ هزار و ۲۹۵ سیمكارت ایرانسل مسدود شده كه این آمار نشان داده است روزانه حدود ۷۱۵ سیمكارت ایرانسل توسط سامانه های رگولاتوری شناسایی شده و امكان ارسال پیامك برایشان غیرفعال شده است. مدیركل حفاظت از حقوق مصرف كننده رگولاتوری، خاطرنشان كرد: حدود هزار و ۷۰۲ سیمكارت از اپراتور همراه اول هم شناسایی و امكان ارسال پیامك برایشان غیرفعال شده، یعنی به صورت متوسط روزانه ۱۳۱ سیمكارت شخصی از این اپراتور مسدود شده است. قره داغی بیان نمود: در زمینه ارسال پیامك های انبوه تبلیغاتی در نیمه اول دی ماه، ۳ هزار و ۱۲۶ سیمكارت در شبكه رایتل یعنی به صورت متوسط روزانه ۲۴۰ سیمكارت شناسایی و امكان ارسال پیامك برایشان غیرفعال شده است. وی ادامه داد: برای مشخص كردن سهم هر اپراتور در بخش ارسال پیامك های تبلیغاتی مزاحم، باید میزان سهم هر اپراتور را در بازار مشخص نماییم. برپایه آمار موجود، ایرانسل با حدود ۵۰ میلیون مشترك، ۴۳ درصد و همراه اول هم با حدود ۶۲ میلیون مشترك، ۵۳ درصد از سهم بازار تلفن همراه را در اختیار دارد. رایتل هم با حدود ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار مشترك، سهم چهار درصدی از این بازار را دارد. مدیركل حفاظت از حقوق مصرف كننده رگولاتوری، درباره اقداماتی كه اپراتورها باید برای كاهش ارسال پیامك های تبلیغاتی انبوه انجام دهند، عنوان كرد: در گام اول اپراتورها باید هنگام واگذاری و فروش سیمكارت، فرآیند احراز هویت را به صورت دقیق انجام دهند، آمار بالای تخلفات پیامكی نشان داده است اپراتورها دراین زمینه خوب عمل نكرده اند. در گام دوم هم اپراتورها باید قوانینی را در سامانه های خود برای شناسایی و غیر فعال كردن سیم كارتهای متخلف تعریف كنند. قره داغی تصریح كرد: پیشگیری از ارسال پیامك های تبلیغاتی مزاحم برای مشتركین تمام اپراتورها یكی از اولویت های رگولاتوری است، از همین رو تمامی مشتركان تلفن همراه می توانند دریافت پیامك های تبلیغاتی برای سیمكارت خویش را با شماره گیری كد دستوری #۸۰۰* غیرفعال كنند. اگر پس از اعمال این كد دستوری باردیگر برایشان از سیمكارت های شخصی پیامك تبلیغاتی ارسال شد، می توانند شماره سیمكارت ارسال كننده پیامك را به سرشماره ۱۹۵ ارسال نمایند تا این شماره ها در شبكه مسدود شوند.

1398/10/23
22:03:42
5.0/5
4770
تگهای خبر: اپراتور , تلفن , فروش , مشتركین
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۳
madigital.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ما دیجیتال محفوظ است

ما دیجیتال

اخبار دیجیتال و فناوری اطلاعات