بر اساس اعلام رگولاتوری؛

۲۴۶ هزار سیمكارت مزاحم پیامكی در سال ۹۸ قطع شد

۲۴۶ هزار سیمكارت مزاحم پیامكی در سال ۹۸ قطع شد به گزارش ما دیجیتال تعداد سیمكارت های شخصی مسدود شده به علت ارسال پیامك های مزاحم تبلیغاتی در سال ۹۸ از رقم ۲۴۶ هزار سیمكارت عبور كرد. اما با این وجود همچنان مشكل تبلیغات پیامكی حل نشد.


به گزارش ما دیجیتال به نقل از مهر، با وجود تشدید روند برخورد با مبحث تبلیغات پیامكی طی یك سال گذشته، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بیشتر از ۲۴۶ هزار سیمكارت های شخصی را كه اقدام به ارسال پیامك های مزاحم تبلیغاتی می كردند قطع كرد. اجرای سیاست قطع خطوط موبایلی كه مبادرت به ارسال پیامك های تبلیغاتی می كنند و تسریع در روند برخورد با مزاحمت های پیامكی از بهمن ماه سال ۹۷ و طبق دستور رئیس جمهور در دستور كار رگولاتوری قرار گرفت و منجر به مسدودی بیشتر از ۲۴۶ هزار و ۴۷۴ سیمكارت در سال ۹۸ شد اما با این وجود همچنان مشتركان تلفن همراه خیلی از دریافت پیامكهای تبلیغاتی ناخواسته گلایه مندند و این روند، مشكل را به صورت ۱۰۰ درصد حل نكرده است. از آنجایی كه كاربران خیلی از دریافت پیامكهای تبلیغاتی كه با شماره های شخصی برای آنها ارسال می شوند ابراز نارضایتی می كنند، رگولاتوری از كاربران خواسته كه از راه سامانه دستوری «ستاره ۸۰۰ مربع» شماره هایی را كه مبادرت به ارسال پیامك تبلیغاتی برایشان می كنند را اعلام نموده تا با آنها برخورد شود. سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی آذرماه ۹۸ هم از تشدید برخورد با افرادی كه با شماره های شخصی و سرشماره‎ ها مبادرت به ارسال پیامك های تبلیغاتی مزاحم می كنند، اطلاع داد. براین اساس مقرر شد اگر مشتركی از سیمكارت خود برای پیامك های مزاحم استفاده نماید، امكان ارسال پیامك برای تمام سیمكارت های متعلق به وی غیرفعال شود. مطابق با آمار رگولاتوری، بیشترین اعتراضات از پیامك های تبلیغاتی مربوط به پیامك هایی است كه از سمت سیمكارت های شخصی و به صورت انبوه ارسال می شود. از آنجایی كه از این سیمكارت ها تنها برای ارسال پیامك انبوه استفاده شده و سرویس دیگری از آن فعال نیست، بر اساس حجم زیادی از پیامك كه از راه این سیمكارت ها ارسال می شود این تخلف قابل شناسایی است و بنابراین رگولاتوری از مشتركانی كه این سیم كارتها را دریافت می كنند خواسته كه از راه كد دستوری این سیم كارتها را گزارش كنند. مشتركان موبایل می توانند با شماره گیری كد دستوری ستاره هشتصد مربع (#۸۰۰*) نسبت به درخواست قطع سرویس پیامك های انبوه تبلیغاتی و ارزش افزوده اقدام نمایند. در این سامانه علاوه بر امكان درخواست برای قطع خدمات و تبلیغات، گزینه ای هم برای تبلیغ از خط شخصی وجود دارد كه كاربر با واردكردن شماره موبایلی كه از آن پیامك دریافت می كند می تواند آنرا گزارش داده تا رگولاتوری نسبت به مسدود كردن آن شماره اقدام نماید.

1399/01/04
15:54:55
5.0/5
3331
تگهای خبر: تلفن , خدمات , سرویس , كاربر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۲
madigital.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ما دیجیتال محفوظ است

ما دیجیتال

اخبار دیجیتال و فناوری اطلاعات