زیرساخت ابری ایرانسل به صورت تجاری به بهره برداری رسید

زیرساخت ابری ایرانسل به صورت تجاری به بهره برداری رسید به گزارش ما دیجیتال خدمت زیرساخت ابری ایرانسل، به صورت تجاری به بهره برداری رسید و در اختیار کسب و کارها قرار گرفت.


به گزارش روابط عمومی ایرانسل، زیرساخت ابری یک خدمت جامع است که با ارائه‌ی امکان ساخت دیتاسنتر مجازی به کسب و کارها، لزوم سرمایه گذاری های گزاف روی دیتاسنترهای فیزیکی را برطرف می کند. با استفاده از این خدمات، کاربران می توانند طی مدت زمان بسیار کوتاه و بدون پیچیدگی، دیتاسنترمجازی خویش را بسازند و ماشین های مجازی مورد نظر خویش را به صورت همزمان، مدیریت و شخصی سازی کنند. ایرانسل، نخستین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، با ارائه‌ی خدمات «زیرساخت بعنوان سرویس یا IaaS (Infrastructure as a Service)» با استفاده از زیرساخت عظیم فنی خود، همچون مرکز داده‌ی بزرگ ایرانسل در غرب تهران (مرکز داده‌ی اقماری شماره یک شبکه ملی اطلاعات) که اردیبهشت ۱۳۹۹ توسط رئیس جمهوری افتتاح شد، این امکان را به کسب و کارها داده است تا با صرف کمترین هزینه، از خدمات پردازشی و ذخیره سازی امن و پایدار، بهره مند شوند. همینطور این امکان در اختیار کاربران زیرساخت ابری ایرانسل قرار گرفته است تا تنها به میزان استفاده از منابع پردازشی، هزینه‌ی آنرا پرداخت کنند. پرداخت هزینه بر اساس میزان استفاده و به صورت شفاف، به کاربران امکان می دهد تا تنها به ازای مصرف منابع برحسب ساعت، هزینه را از راه اعتبار موجود در کیف پول مجازی خود پرداخت کنند. زیرساخت ابری ایرانسل، مجموعه ای جامع و یکپارچه است که تمام نیازهای یک کسب و کار به دیتاسنتر ابری را پوشش می دهد. توزیع ماشین های مجازی کاربر در منابع سخت افزاری مختلف سبب شده است که این سرویس پایداری و مقیاس پذیری بالایی داشته باشد. مدیریت فرآیندها در این سرویس به صورت کاملاً خودکار و برنامه ریزی شده انجام می شود. این سرویس زیرساختی منعطف و مقیاس پذیر است؛ یعنی کاربر می تواند در لحظه و به صورت خودکار منابع تخصیص یافته به ماشین های مجازی خویش را تغییر دهد. کاربران می توانند به کمک سامانه کاربرپسند خدمات ابری، منابع پردازشی و افزونه های در ارتباط با آنرا به صورت کاملاً یکپارچه و مستقل مدیریت کنند. در این سرویس، امنیت و الزامات در ارتباط با آن ساختاری لایه ای دارد؛ به صورتی که هر لایه از سایر لایه ها تفکیک شده و دارای محرمانگی مستقل است. زیرساخت ابری ایرانسل به صرفه جویی و کاهش هزینه هایی مانند راه اندازی دیتاسنتر، تأمین، نگهداری و به روزرسانی تجهیزات شامل سخت افزار و نرم افزار کمک می نماید. همچون قابلیت ها و امکانات زیرساخت ابری ایرانسل میتوان به امکان تهیه سرور ابری، نسخه پشتیبان (backup) در لحظه و به صورت زمانبندی شده، ایجاد و راه اندازی ماشین های مجازی یکسان تنها با چند کلیک (Cluster Deployment)، ایجاد، اتصال و جداسازی دیسک های خارجی مجازی به ماشین ها، ذخیره سازی ابری (Object Storage)، ایجاد و استفاده از API برای دسترسی به فضای ذخیره سازی ابری و اشتراک فایل، افزونه DNS برای هدایت رکوردهای DNS به سرورها و سرویس ها و اجرای تنظیمات مربوطه تنها با چند کلیک، بدون احتیاج به پیکربندی و تنظیمات پیچیده، ایجاد و مدیریت فایروال اختصاصی و پروفایل های امنیتی برای کنترل ترافیک ورودی و خروجی ماشین های مجازی و هم نصب و راه اندازی اپلیکیشن ها و پکیج های متداول تنها با چند کلیک اشاره نمود. همینطور همچون مزایای استفاده از خدمات ابری ایرانسل، میتوان پیاده سازی این خدمات بر بستر مورد استفاده خود ایرانسل (مترادف با استانداردهای بالای اپراتور تلفن همراه)، ارائه‌ی توافق نامه‌ی سطح خدمات (SLA)، استانداردهای ساخت و نگهداری بالا، پایداری دیتاسنتر (نگهداری دیتا در چند نقطه‌ی جغرافیایی، سرویسهای توزیع شده و Uptime بالا)، امکان فعال کردن عملکرد کنترل خطا (Disaster Recovery) برای بازگردانی اطلاعات به صورت خودکار، یکپارچگی با دیگر خدمات دریافتی از ایرانسل و هم دسترسی به تمام خدمات عرضه شده در دیتاسنتر ابری از راه داشبورد یکپارچه را عنوان نمود. ۲۱۲۱


منبع:

1400/02/04
21:02:53
5.0/5
856
تگهای خبر: اپراتور , اپل , تلفن , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۱
madigital.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ما دیجیتال محفوظ است

ما دیجیتال

اخبار دیجیتال و فناوری اطلاعات