استقبال معاونان وزیر ارتباطات برای همکاری با ایرانسل در توسعه ی خدمات دیجیتال

استقبال معاونان وزیر ارتباطات برای همکاری با ایرانسل در توسعه ی خدمات دیجیتال ما دیجیتال: معاونان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، از پروژه ها و برنامه های تحول دیجیتال ایرانسل بازدید و از همکاری با ایرانسل در توسعه ی خدمات دیجیتال، استقبال کردند.



به گزارش روابط عمومی ایرانسل، دکتر محمد خوانساری معاون وزیر و رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران و مهندس علی اصغر انصاری معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و مجری و دبیر شورای راهبری توسعه شبکه ملی اطلاعات، بامداد امروز سه شنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۰، با حضور در ساختمان مرکزی ایرانسل، با دکتر بیژن عباسی آرند مدیرعامل و تعدادی از مدیران ایرانسل دیدار و گفت و گو کردند و با تازه ترین اقدامات و فعالیتهای ایرانسل در توسعه زیرساخت های شبکه‌ی ملی اطلاعات و ارائه‌ی خدمات دیجیتال، آشنا شدند.
در این دیدار، گزارشی از اقدامات انجام شده در مرکز عملیات شبکه (NOC) و «سامانه‌ی بومی نگهداری دیجیتال شبکه (Digital Maintenance)» ایرانسل و نیز اقدامات نخستین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران در ارائه‌ی خدمات دیجیتال به مردم و زنجیره‌ی خدمات دیجیتال ایرانسل برای توانمندسازی کسب وکارهای دیجیتال، به معاونان وزیر ارتباطات ارائه شد.
همچنین راهکارهای هوشمند ایرانسل مبتنی بر کلان داده، همچون طرح مدیریت ترافیک با استفاده از هوش مصنوعی بر بستر شبکه‌ی 5G، به معاونان وزیر ارتباطات ارائه شد.
همکاری ایرانسل و شرکت فولاد مبارکه سپاهان در طرح تحول دیجیتال این شرکت بعنوان اولین ورود نسل پنج تلفن همراه در زمینه صنعت ایران نیز همچون دیگر اقدامات ایرانسل بود که گزارش آن به معاونان وزیر ارتباطات ارائه شد.
مدیرعامل ایرانسل در این دیدار، گزارشی از برنامه‌ی ایرانسل برای توسعه ی عرضه‌ی تجاری نسل پنجم تلفن همراه در ایران و چشم انداز ایرانسل در تحول دیجیتال و نیز اقدامات ایرانسل در توسعه ی ارتباطات روستایی و ارائه‌ی اینترنت پرسرعت در این مناطق را ارائه داد.
عباسی آرند همین طور با اهمیت ترین چالش های پیش روی ایرانسل در زمینه های مختلف را تشریح و بر هم افزایی در جهت پیشبرد اهداف تحول دیجیتال، تاکید کرد.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران در این دیدار، با ابراز خرسندی از توجه ایرانسل به توسعه ی خدمات دیجیتال، علاوه بر توجه به ارتقای کیفیت خدمات پایه‌ی اپراتوری و داشتن برنامه‌ی مشخص برای تحول دیجیتال، «دولت الکترونیک» و «شبکه‌ی ملی اطلاعات» را دو موضوع محوری و کلیدی مورد توجه این سازمان عنوان نمود و اظهار داشت: در موضوع دولت الکترونیک باید با استفاده از ظرفیت های موجود، نقش خودرا برای رفع چالش های دسترسی مردم به بازار خدمات ایفا نماییم و در بحث شبکه‌ی ملی اطلاعات هم، تکمیل زنجیره‌ی خدمات به مردم، شامل عرضه‌ی نرم افزارهای پایه ای و کاربردی، مسائل رگولاتوری، قیمت گذاری، حقوقی و حریم خصوصی دنبال می شود و امیدواریم بتوانیم از ظرفیت بزرگ ایرانسل که حجم بالایی از مردم را هم بوسیله مکالمه و دیتا و هم بوسیله خدمات دیجیتال به هم مرتبط و متصل می کند، استفاده نماییم تا فضای کسب وکار مبتنی بر اقتصاد دیجیتال در کشور توسعه ی یابد.
خوانساری همین طور ضمن اشاره به زنجیره‌ی خدمات دیجیتال ایرانسل برای توانمندسازی کسب وکارهای دیجیتال، همچون خدمات زیرساخت ابری، سامانه‌ی احراز هویت یکپارچه سوپراپلیکیشن ایرانسل من و نیز سامانه‌ی تبادل API ایرانسل با عنوان «یلوهاب (Y’ello Hub)»، دیدگاه پلتفرمی ایرانسل را ستود و برای همکاری کامل با ایرانسل در این حوزه ها در جهت تحقق دولت الکترونیک، اعلام آمادگی کرد.
معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزیر ارتباطات نیز در این دیدار، ضمن اشاره به تحول در مدل مصرف دیتا توسط کاربران بعد از همه گیری کرونا، بومی سازی تجهیزات، توسعه زیرساخت شبکه و تمرکززدایی در معماری شبکه را همچون مسائل مورد توسط در شبکه‌ی ملی اطلاعات برشمرد و از اقدامات فعالانه‌ی ایرانسل در این حوزه، قدردانی کرد.
انصاری با اشاره به اینکه «هنر ایرانسل این است که بدون انحصار و در اختیار داشتن امکانات مخابراتیِ دوران دولتی بودن ارتباطات، توانسته است در فضای رقابتی، خدمت باکیفیتی ارائه کند»، ضمن تقدیر از اقدامات ایرانسل در توسعه زیرساخت های شبکه‌ی ملی اطلاعات، خواهان مشارکت بیشتر ایرانسل در برنامه های تحول دیجیتال و توسعه ی تکنولوژی های جدید دولت شد.


منبع:

1400/09/23
11:31:12
5.0/5
384
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۵
madigital.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ما دیجیتال محفوظ است

ما دیجیتال

اخبار دیجیتال و فناوری اطلاعات