یك مقام مسئول در سازمان تنظیم مقررات ارتباطات:

برنامه جدید رگولاتوری برای برخورد با پیامک های مزاحم تبلیغاتی

برنامه جدید رگولاتوری برای برخورد با پیامک های مزاحم تبلیغاتی به گزارش ما دیجیتال مدیرکل محافظت از حقوق مصرف کنندگان رگولاتوری از برنامه جدید برای برخورد با پیامک های مزاحم تبلیغاتی اطلاع داد و اظهار داشت: سرشماره های ارسال کننده پیامک موظف به ایجاد باشگاه مشتریان می شوند.


پیمان قره داغی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن اشاره به راهکارهای در دست انجام رگولاتوری برای برخورد با پیامک های مزاحم عنوان کرد: مطابق با گزارش هایی که از جانب کاربران به سامانه رسیدگی به شکایات ۱۹۵ ارسال می شود و هم درخواست هایی که از کد دستوری «ستاره ۸۰۰ مربع» دریافت می شود، برخورد با سیمکارت های شخصی که نسبت به ارسال پیامک های تبلیغاتی مزاحم اقدام می کنند را در سالهای اخیر در دستور کار قرار دادیم و در مدت ۳ سال گذشته، بیشتر از ۳۵۸ هزار سیمکارت شخصی را به علت مزاحمت پیامکی قطع کرده ایم. وی با تکیه بر این که تمامی شکایات مشترکان که به رگولاتوری ارسال می شود، تا کسب نتیجه نهایی بررسی و پیگیری می شود، اظهار داشت: شمار شکایات از پیامک های تبلیغاتی با ارسال کد دستوری «ستاره ۸۰۰ مربع» کاهش محسوسی داشته و الان مشکل اغلب کاربران در ارتباط با پیامک هایی است که از سمت فروشگاه ها و مراکز خرید به مشتریانشان ارسال می شود. مدیرکل محافظت از حقوق مصرف کنندگان سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ضمن اشاره به این که متأسفانه اغلب کاربران به صورت ناخواسته اطلاعات شماره خویش را در اختیار مراکز خرید، فروشگاه ها و مراکز خدماتی قرار می دهند، افزود: این مورد سبب می شود که پیامک های گوناگونی از جانب این مراکز با سرشماره های تبلیغاتی به مشترک ارسال شود که در اکثر مواقع سبب ایجاد مزاحمت برای کاربر می شود. وی با اشاره به اینکه ما به دنبال حل این مشکل هستیم، اظهار داشت: برنامه جدید رگولاتوری این است که تمامی سرشماره های در ارتباط با این مراکز خدماتی را مجاب کند که در چارچوب ایجاد باشگاه مشتریان، مجوز ارسال پیامک از کاربر بگیرند و کاربر هم این امکان را داشته باشد که در صورت عدم تمایل، انصراف خویش را برای دریافت پیامک تبلیغاتی اعلام نماید. قره داغی با تکیه بر این که ارسال پیامک های تبلیغاتی با ایجاد باشگاه مشتریان، ساماندهی و حل خواهد شد، اضافه کرد: متأسفانه تعداد زیادی شرکت در این راستا اقدام به پیامک تبلیغاتی ناخواسته به مشترکان می کنند، صرفنظر از این که اطلاعات را مردم خودشان در اختیار مراکز خدماتی و فروشگاهی قرار داده اند. وی با اشاره به اینکه ما جلسات زیادی با این شرکت ها داشته و تاکید کرده ایم که شدیداً با این مورد برخورد می نماییم، افزود: آخرین جلسه با این شرکت ها هفته قبل تشکیل شد و الان به این نتیجه رسیدیم که این شرکت ها باید پیش از ارسال پیامک، حتما در چارچوب باشگاه مشتریان، مجوز افزودن کاربر را به لیستشان دریافت کنند و در غیر این صورت با آن سرشماره برخورد شده و آنرا از دور خارج می نماییم. مدیرکل محافظت از حقوق مصرف کنندگان سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اظهار داشت: سرشماره های ارسال کننده پیامک های تبلیغاتی باید برای هر مشترک باشگاه مشتریان داشته باشند و امکان به روز رسانی تأیید و یا عدم تأیید دریافت پیامک هم برای مشترک وجود داشته باشد. به شکلی یک سامانه ارتباط مردمی باید وجود داشته باشد که کاربر بتواند از سرشماره مورد نظر بخواهد که وی را از فهرست ارسال پیامک تبلیغاتی خارج کند. وی با تکیه بر این که ما در بخش مدیریت پیامک های تبلیغاتی خوب عمل کرده و با ناقضان مقررات بی رحمانه برخورد می نماییم و اغماضی در کار نیست، اظهار داشت: حتی اگر یک شرکت با یک سرشماره تخلفی را مرتکب شود، تمامی خطوط آن شرکت را مسدود می نماییم. حتی امکان جریمه کردن اپراتورها را هم داریم. به صورت کلی اجاره نمی دهیم شرکت ها وارد حریم خصوصی مردم شوند.

1400/11/27
19:58:31
5.0/5
329
تگهای خبر: اپراتور , خدمات , شركت , فروش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۲
madigital.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ما دیجیتال محفوظ است

ما دیجیتال

اخبار دیجیتال و فناوری اطلاعات