وزیر ارتباطات عنوان كرد:

یك چهارم درآمدهای واریزی به خزانه به وزارت ارتباطات بازگشته است

یك چهارم درآمدهای واریزی به خزانه به وزارت ارتباطات بازگشته است ما دیجیتال: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: ۴ هزار میلیارد تومان درآمد به خزانه واریز كردیم و تنها هزار میلیارد تومان آن به وزارت ارتباطات بازگشته است.



به گزارش خبرنگارمهر، محمدجواد آذری جهرمی بامداد دوشنبه در مراسم افتتاح نخستین پارك فناوری توسعه اقتصاد دیجیتال در مشهد اظهاركرد: طی سال های گذشته با استفاده از پول نفت شبكه حمل و نقل در كشور شكل گرفت ولی هیچگاه نتوانستیم خدمت مناسب را به مردم عرضه دهیم.
وی اضافه كرد: در همین شرایط یك شركت خصوصی با تاكید بر فناوری اطلاعات و خلاقیت بدون داشتن یك ماشین همه موانع حمل و نقل را حل می كند.
وزیر ارتباطات اظهار داشت: امروز تمام شهرهای كشور به نسل سوم و چهارم اینترنت مجهز هستند و ۷۵ میلیون كاربر داریم كه ظرفیت بزرگی است. امروز ۲۵۰ هزار اپلیكیشن ایرانی داریم و خراسان نقش خوبی در این حوزه داشته و برای رشد كسب و كارها مناسب می باشد.
وی بیان كرد: وظیفه دولت در این حوزه اجرا نیست و باید نقش قانون گذار و تسهیل گر داشته باشد و ما تلاش می نماییم این مهم را در وزارت ارتباطات به انجام رسانیم.
وزیر ارتباطات تصریح كرد: تابحال ۴ هزار میلیارد تومان درآمد به خزانه واریز كردیم و تنها هزار میلیارد تومان آن به وزارت ارتباطات بازگشته و با این پول باید زیرساخت ها را توسعه دهیم و صنعت فضایی را هم به پیش ببریم.
جهرمی افزود: خواسته جوانان از ما رفع موانع و قرار دادن امكانات در ابتدای كار است و در این راستا تصمیم گرفتیم فضاهای مازاد در وزارت ارتباطات را تجهیز ودر اختیار شركت های جدید قرار دهیم.
وی تصریح كرد: در این راستا مجوز خوبی هم جهت استفاده از معافیت شركت های علم و فناوری از مالیات گرفته ایم.برای اجرای این كار ۲ مدیر را در خراسان رضوی عزل كردم چونكه فكر می كردند این فضاها ارث پدری آنهاست و اگر مدیری در هرجای كشور مقاومت كند تغییر خواهد نمود.
وزیر ارتباطات اظهار داشت: نگاه سنتی و فئودالی كه اگر مدیری املاك بیشتر داشته باشد قوی تر است را قبول نداریم و دیدگاه واگذاری فضاها به بخش خصوصی را با قوت ادامه می دهیم.
جهرمی با اشاره به فعالیت پارك های علم و فناوری دیجیتال در كشور اظهار داشت: شركت هایی با سرمایه اولیه 300 تا 500 میلیون تومان به این پارك ها وارد شده و حمایت لازم از آنها تارسیدن به سرمایه 5 میلیارد تومانی ادامه خواهد داشت.
وی تصریح كرد: دسترسی به این پارك ها برای همه شركت های دارای شرایط ممكن خواهد بود و هر شكرتی كه در رابطه با مدیران وزارت ارتباط باشد حق حضور در این مراكز را نخواهد داشت.

1397/11/16
15:44:11
5.0/5
4476
تگهای خبر: اپل , ارتباطات و فناوری اطلاعات , اینترنت , دیجیتال
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۳
madigital.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ما دیجیتال محفوظ است

ما دیجیتال

اخبار دیجیتال و فناوری اطلاعات