معاون وزیر ارتباطات در گزارش ما دیجیتال:

تعرفه مكالمات تلفن ثابت گران نمیشود، بررسی دوباره حكم دیوان عدالت

تعرفه مكالمات تلفن ثابت گران نمیشود، بررسی دوباره حكم دیوان عدالت ما دیجیتال: معاون وزیر ارتباطات اظهار داشت: با اصلاح قیمت برخی سرویس های تجاری شركت مخابرات، مشكل كاهش درآمد این شركت تاحدودی مرتفع شد و تعرفه مكالمات تلفنی مشتركان خانگی در سال ۹۸ تغییری نخواهد داشت.


حسین فلاح جوشقانی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره پیشنهاد شركت مخابرات ایران به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در خصوص افزایش تعرفه های تلفنی تصریح كرد: شركت مخابرات ایران این درخواست را به رگولاتوری عرضه كرد اما رگولاتوری راهكارهای دیگری را برای جایگزینی این پیشنهاد در نظر گرفت تا كاربران با افزایش هزینه مواجه نشوند. رئیس رگولاتوری توضیح داد: شركت مخابرات ایران در نیمه دوم سال ۹۷ درخواست افزایش تعرفه مكالمات تلفنی را به رگولاتوری پیشنهاد كرد تا با عنایت به افزایش هزینه های جاری و حكم لغو دریافت هزینه آبونمان، تا حدودی ضرر و زیان های این شركت جبران شود. اما با بررسی هایی كه از جانب رگولاتوری انجام شد، به جای افزایش تعرفه مكالمات برای مشتركان خانگی، رگولاتوری با اصلاح تعرفه سرویس های تجاری این شركت موافقت نمود. معاون وزیر ارتباطات اضافه كرد: به این مفهوم كه قیمت سرویس های B۲B و E۱ مخابرات برای حدود ۳۰ هزار مشترك سازمانی این شركت اصلاح گردید. این اصلاح تعرفه، ضرر و زیان حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد هزینه های مخابرات را جبران كرد. رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اظهار داشت: تعرفه سرویس های مشتركان سازمانی مخابرات مطابق مصوبه ۲۶ كمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به مخابرات ابلاغ گردیده بود كه طی ۱۰ سال اخیر تغییری نداشت. از این رو ما موفق شدیم در كمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، این تعرفه ها را اصلاح نماییم. از جانب دیگر با اصلاح این تعرفه ها، اپراتورهای FCP هم می توانند سرویس پهنای باند اختصاصی خویش را بر اساس این اصلاح مصوبه، عرضه كنند. وی اظهار داشت: مبحث ابطال مصوبات كمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در مورد تعرفه های مخابراتی و حذف اشتراك از جانب دیوان عدالت، حدود ۷۰۰ میلیارد تومان از درآمد مخابرات را می كاهد كه با اصلاح تعرفه مشتركان سرویس های سازمانی مخابرات، حدود یك سوم این كاهش درآمد، جبران شده است. فلاح جوشقانی در مورد عدم اجرای حكم دیوان عدالت توسط شركت مخابرات ایران هم اظهار داشت: مخابرات در حال تغییر سیستم های صورتحساب گیری خود از نظر فنی است تا این حكم را اجرایی كند. البته در كنار آن، نامه اعتراضی هم به دیوان عدالت زده ایم كه مقرر است این حكم مجدداً بررسی شود.

1398/01/24
15:42:00
5.0/5
4532
تگهای خبر: اپراتور , تلفن , سرویس , سیستم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
madigital.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ما دیجیتال محفوظ است

ما دیجیتال

اخبار دیجیتال و فناوری اطلاعات