گزارش یك موسسه پژوهشی؛
افزایش ۱۵۹ درصدی اپلیكیشن های آلوده به تبلیغات
ما دیجیتال: انتشار تبلیغات در دنیای تلفن های همراه روز به روز در حال افزایش می باشد. ولی این افزایش با سواستفاده از اپلیكیشن های مختلف تولید شده برای گوشیها نیز همراه می باشد.
به گزارش ما دیجیتال به نقل از زددی نت، یافته های مؤسسه پژوهشی eMarketer نشان داده است در سال ۲۰۱۹ در حدود ۸۷ میلیارد دلار صرف تبلیغات از راه گوشیهای هوشمند در ایالات متحده شده است. این رقم بیشتر از دو سوم كل هزینه انجام شده در حوزه تبلیغات دیجیتال در آمریكا را به خود اختصاص می دهد. همینطور در سال ۲۰۱۸ میلادی برای نخستین بار هزینه های صرف شده برای تبلیغات از راه گوشیهای هوشمند از هزینه تبلیغات تلویزیونی فراتر رفت. یكی از عوامل این رشد سریع، سرمایه گذاری برای طراحی اپلیكیشن هایی است كه در محیط داخلی آنها تبلیغات متنوعی نمایش داده می شود. انتظار می رود رقم صرف شده در این عرصه تا سال ۲۰۲۱ به ۲۰۱ میلیارد دلار برسد. این رشد به معنای افزایش قابل توجه اپلیكیشن هایی است كه حاوی آگهی های مخفی هستند و این آگهی ها بدون جلب رضایت كاربران برای افراد مختلف نمایش داده می شوند. بر مبنای همین بررسی تعداد اپلیكیشن های آلوده به آگهی های مخفی و مزاحم در سال ۲۰۱۸ نسبت به سال ۲۰۱۷ برابر با ۱۵۹ درصد افزایش یافته است. از مجموع این نوع اپلیكیشن ها حدود ۵۷ درصد از آنها، بازی یا ابزار كاربردی هستند. البته باید توجه داشت بررسی دیگری توسط مؤسسه تحقیقاتی DoubleVerify نشان داده است ۵۰ درصد از آگهی های طراحی شده برای مشاهده در گوشیهای هوشمند هیچگاه دیده نمی شوند.
منبع: ما دیجیتال
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب