چگونه بهترین عرضه دهنده اینترنت سازمانی را انتخاب نماییم

چگونه بهترین عرضه دهنده اینترنت سازمانی را انتخاب نماییم به گزارش ما دیجیتال امروز دسترسی به اینترنت سریع و پایدار برای شركت ها و سازمان ها بسیار مهم و ضروری می باشد. برای دریافت اینترنتی قابل اعتماد باید بتوان بهترین عرضه دهنده اینترنت سازمانی را برگزید.



به گزارش ما دیجیتال به نقل از مهر، در ادامه، گام هایی كه كسب وكارها در انتخاب عرضه دهنده سرویس اینترنت باید در نظر بگیرند آورده شده است.
پیش از دسترسی به اینترنت، كسب وكارها در برقراری ارتباط با مشتركین، عرضه خدمات، مدیریت كارمندان و محیط سازمان با مشكلات زیادی روبرو بودند. اینترنت در بهبود این موارد انقلابی ایجاد كرد و به ایجاد بازاری كارآمدتر كمك كرد. هم اكنون كسب وكارها به صورت فزاینده ای از یافتن ایده تا مدیریت، تولید تا بازاریابی، مدیریت امور مالی تا بایگانی اسناد مالیاتی و از همه مهم تر ارتباط با مشتركین به اینترنت پرسرعت و پایدار نیاز دارند. كیفیت سرویس اینترنت دریافتی تاحد زیادی به اینكه از كدام یك از شركت های عرضه دهنده خدمات اینترنتی سرویس دریافت كرد، بستگی دارد. با عنایت به اهمیت این امر، در ادامه گام هایی كه لازم است كسب وكارها در انتخاب عرضه دهنده سرویس اینترنت (پهنای باند) نظر بگیرند تشریح شده است.
گام اول: بررسی انواع روش های عرضه سرویس اینترنت سازمانی
در گام نخست انواع سرویس های اینترنت سازمانی بررسی شده اند. با عنایت به مزایا و معایب هر كدام مناسب ترین سرویس برای سازمان و یا شركت را می توان برگزید.
DSL: سرویس DSL عرضه اینترنت از راه خط تلفن (بدون اشغالی خط) است، این سرویس رایج ترین شكل عرضه ی اینترنت خانگی است. این سرویس باآنكه برای مشتریان خانگی مناسب می باشد ولی به علت سرعت و پایداری پایین چندان جهت استفاده شركت ها و سازمان ها سفارش نمی گردد.
Wireless: عرضه اینترنت با استفاده از فركانس رادیویی است كه به صورت اختصاصی و یا اشتراكی به مشتركین عرضه می شود. در سرویس اینترنت بی سیم، مشتركین بدون احتیاج به خط تلفن یا كابل می توانند با نصب تجهیزات رادیویی درجایی كه به پاپ سایت عرضه دهنده سرویس دید دارد (مثل پشت بام) از پهنای باند فركانسی در بستر وایرلس استفاده كنند. در سرویس اشتراكی به ازای چند مشترك یك رادیو سمت پاپ سایت (point to multipoint) وجود دارد و در سرویس اختصاصی به ازای یك مشترك یك رادیو در سمت پاپ سایت (point to point) قرار دارد. یكی از بهترین روش های دریافت سرویس اینترنتی در ایران روش بی سیم است كه نسبت به روش های دیگر پوشش دهی و سرعت خوبی دارد.
FTTH: سرویس FTTH عرضه اینترنت با استفاده از فیبر نوری است، با وجود اینكه این روش، سرعت و پایدار بسیار خوبی دارد ولی این سرویس هزینه زیادی برای شركت های كوچك و متوسط دارد و از سویی خیلی از مناطق ایران از این تكنولوژی بی بهره اند و این سرویس پوشش دهی مناسبی در ایران ندارد.
TD-LTE: فناوری TD-LTE در حقیقت آخرین نسل اینترنت ثابت است كه اینترنت را به صورت بی سیم در اختیار كاربران قرار می دهد. در این سرویس عرضه اینترنت با استفاده از مودم و سیمكارت های خاص است كه سیمكارت در مودم قرار می گیرد و وظیفه ی دریافت و ارسال اطلاعات را بر عهده دارد. شركت های محدودی این سرویس را در ایران عرضه می دهند، بنابراین پوشش دهی مناسبی ندارد، همینطور تجهیزات آن به صورت انحصاری پشتیبانی می شود.
گام دوم: آماده سازی فهرست شركت های عرضه دهنده اینترنت
پس از انتخاب بهترین روش دسترسی به اینترنت، باید لیستی از شركت های عرضه دهنده سرویس موردنظر كه در محل مورد نظر فرد پوشش دهی خوبی دارند تهیه شود. برای این منظور می توان وب سایت های شركت های عرضه دهنده اینترنت سازمانی را بررسی و یا با پشتیبانی آنها تماس گرفت و از عرضه سرویس اینترنت در محل سازمان خود اطمینان حاصل كرد.
گام سوم: تعیین میزان پهنای باند موردنیاز
این مرحله شامل انتخاب میزان پهنای باند و یا سرعت سرویس است. كندی اینترنت، تأثیر منفی بر كارمندان و مشتركین دارد كه باعث از دست رفتن سرمایه انسانی و اعتماد مشتركین خواهد شد. برای پیدا كردن جواب این سؤال كه به چه میزان پهنای باند نیاز دارد، ابتدا لازم است به سؤالات زیر پاسخ داده شود:
چه تعداد كارمند دارید؟ چه تعداد دستگاه نیاز است كه به اینترنت متصل شوند؟ میزان آپلود و دانلود روزانه چقدر است؟ از تلفن اینترنتی استفاده می كنید؟ از ویدیو كنفرانس استفاده می كنید؟ و...
بهترین مشاور در این زمینه بخش فروش شركت های عرضه دهنده اینترنت سازمانی است كه با در اختیار قراردادن جواب سوالات بالا به آنها، بهترین سرویس را به شما پیشنهاد خواهند داد.
گام آخر: بررسی سایر موارد مهم
در كنار عواملی كه مورد بحث قرار گرفت باید متغیرهای مختلف دیگری هم بررسی شود كه به شدت روی سرعت و كیفیت سرویس دریافتی تاثیر می گذارند.
اختصاصی یا اشتراكی بودن سرویس: در سرویس اینترنت اشتراكی، سرویس به صورت مشترك با چند كاربر دیگر در همان شبكه در حال استفاده است. اما در سرویس اینترنت اختصاصی، تمامی پهنای باند اختصاصاً به یك مشترك عرضه می شود. سرویس اینترنت اشتراكی مناسب برای مصارفی مانند مصارف خانگی و یا دفاتر كوچك است، در مقابل شركت ها و سازمان هایی و یا حتی كسب وكارهای كوچك كه نیازمند تبادل اطلاعات سریع تر، بدون افت سرعت و پایدار هستند می بایست از پهنای باند اختصاصی استفاده كنند.
محدود بودن و یا نامحدود بودن حجم دانلود: در اینترنت حجمی، كاربر هرچقدر از اینترنت استفاده نماید به همان اندازه باید هزینه پرداخت كند ولی در سرویس اینترنتی نامحدود، مشترك قادر به تبادل حجم نامحدود اطلاعات است.
پشتیبانی: كیفیت، كانال های ارتباطی، سرعت عمل و پیگیری پشتیبانی فروش و پشتیبانی فنی در حوزه ی عرضه سرویس های اینترنتی بسیار مهم و حیاتی می باشد. اگر مدت زمان پاسخگویی برای حل مشكلات به طول بیانجامد، سرمایه انسانی، مالی و وقت مشترك از بین می رود. پایداری سرویس و امكان عرضه توافق نامه SLA: امكان دارد كه گاهی اوقات سرعت سرویس كاهش پیدا كند، حتی گاهی اینترنت قطع شود. اگر این قطع ارتباط یا كاهش سرعت ترافیك، به صورت مكرر صورت گیرد مسلماً باعث متضرر شدن مشترك خواهد شد. توافق نامه SLA عرضه دهنده را ملزم به جبران خسارت می نماید.
روش تأمین تجهیزات: مهم می باشد كه بودجه ای كه مشترك به اینترنت اختصاص داده، با روش تامین تجهیزات متناسب باشد، یا درصورتی كه مشترك قادر به خرید تجهیزات نیست، بتواند آنرا به صورت امانی و یا استیجاری در مدت قرارداد از عرضه دهنده دریافت كند. عرضه دهندگان سرویس پهنای باند اختصاصی حرفه ای، امكان دریافت تجهیزات را به صورت امانی و استیجاری برای سازمان ها فراهم می كنند.
میزان انعطاف پذیر بودن قرارداد: باید به این مورد باید توجه گردد كه قراردادها یك طرفه و به نفع شركت عرضه دهنده سرویس تنظیم نشود.
امكان عرضه IP: امكان سنجی های لازم جهت اینكه مشترك بتواند بر روی سرویس اینترنتی خود رنج IPهای استاندارد را دریافت كند، را اعمال كنید.
عوامل بالا را به دقت بررسی كنید، وجود كاستی در هریك از موارد خسارت غیرقابل جبرانی برای كسب وكار به جا خواهد گذاشت. لازم است با برخی از شركت ها و سازمان ها درباره ی سرویس اینترنتی كه دریافت می شود صحبت كرد تا بتوان بهترین عرضه دهنده خدمات اینترنتی كه مختص شركت ها و سازمان ها است را پیدا كرد.
شركت داده پردازی رسپینا دارنده ی پروانه FCP و بزرگترین توزیع كننده ی پهنای باند اختصاصی به صورت Point to Point به سازمان ها است. تفاوت رسپینا با سایر رقبا، تمركز ویژه بر عرضه خدمات سازمانی است كه منجر به شناسایی دقیق تر نیازهای سازمان ها و در نتیجه كسب جایگاه و موقعیتی ممتاز در بین سازمان ها شده است. رسپینا هم اكنون به بیشتر از ۳۵۰۰ سازمان خدمات عرضه می دهد و از این حیث در كشور از جایگاه اول برخوردار می باشد.
ویژگی های پهنای باند اختصاصی رسپینا
* تضمین عرضه ی سرویس با پایداری از ۹۹.۵% تا ۹۹.۹%
* بالاترین سرعت در نصب و راه اندازی سرویس به صورت مجانی
* امكان عرضه ی پهنای باند متقارن / نامتقارن با عنایت به نیاز كاربر
* عدم محدودیت در حجم و سرعت
* پشتیبانی شبانه روزی حتی در روزهای تعطیل
* عرضه ی خدمات پشتیبانی حضوری به صورت مجانی
* ضریب بالای سطح پوشش دهی شبكه با ایجاد بیشتر از ۲۴۰ پاپ سایت
* امكان افزایش پهنای باند در هر زمان
علاقه مندان به كسب اطلاعات بیشتر از خدمات رسپینا می توانند به وب سایت Respina.net رجوع و یا با شماره ۰۲۱۹۱۰۷۰۰۰۰ در ارتباط باشند.


منبع:

1398/04/09
01:21:27
5.0/5
4630
تگهای خبر: اینترنت , بازاریابی , تكنولوژی , تلفن
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳
madigital.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ما دیجیتال محفوظ است

ما دیجیتال

اخبار دیجیتال و فناوری اطلاعات