سانسور كرونا توسط پیام رسان ویچت

سانسور كرونا توسط پیام رسان ویچت به گزارش ما دیجیتال تحقیقات نشان می دهد برنامه پیام رسان ویچت كلمات كلیدی مربوط به كرونا را سانسور می كند.



تحقیقات و بررسی ها نشان داده است محبوب ترین برنامه ارتباطی در چین یعنی ویچت، كلمات كلیدی مربوط به كرونا را از آغاز ماه ژانویه سانسور می كرده است. همینطور پلت فرم YY هم محتوای مربوط به این ویروس را سانسور كرده است.
به منظور تعیین این موضوع، گروه تحقیقاتی Citizen Lab گفت و گوهایی را ایجاد كردند آنها را به سه حساب كاربری كه دو تا در كانادا و دیگری در چین بود ارسال كردند. این گفت و گوها شامل مقالات و متن هایی بود و سپس مشاهده شد كه چه پیام هایی از این متن به دست چینی ها رسیده است. در ژانویه ۱۳۲ كلمه سانسور شد و این كلمات در ماه فوریه به ۵۱۶ عدد افزایش پیدا كرد. در سایت YY هم ۴۵ كلمه در ماه دسامبر سانسور و به فهرست سیاه اضافه شدند.

مقامات بهداشت چین، در انتها ماه دسامبر به سازمان بهداشت جهانی (WHO) در مورد این ویروس اطلاع دادند كه این سانسور كردن ها حداقل تا یك ژانویه ادامه داشته است. ویچت یك برنامه كاربردی با بیشتر از ۱ میلیارد كاربر است كه خیلی از این كاربران امكان دارد اطلاعات مهمی در مورد این ویروس مانند چگونگی پیشگیری از پخش آنرا از دست داده باشند. این كلمات سانسور شده شامل اطلاعاتی در مورد این بیماری، منابع سایت های دولتی و نام Li Wenliang نخستین دكتری كه به این بیماری مبتلا شد است. Li هنگامی كه در حال معالجه افراد بیمار قرار داشت به این ویروس مبتلا شد و در تاریخ ۷ فوریه درگذشت كه این مورد سبب نارضایتی بسیار زیاد مردم در مقابل دولت شد.

هنوز علت سانسور كردن این كلمات كلیدی در ارتباط با این ویروس از جانب این دو شركت معلوم نیست اما احتمال می رود این كار به درخواست دولت چین انجام شده باشد. به قول یك استاد تجارت جهانی، ویچت پركاربردترین برنامه در چین است كه همه كارهای روزانه شامل خرید كردن و پرداخت هزینه ها را می توان با آن انجام داد. بنابراین احتمال اینكه این درخواست سانسور از جانب دولت چین صادر شده باشد وجود دارد.
theverge.com ۲۱۲۱

1398/12/19
21:12:21
5.0/5
3560
تگهای خبر: پیام رسان , شركت , كاربر , ویروس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۱
madigital.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ما دیجیتال محفوظ است

ما دیجیتال

اخبار دیجیتال و فناوری اطلاعات