تلاش پوتین برای كاهش تنش در بلاروس با ترغیب نیروهای سیاسی به مذاكره

تلاش پوتین برای كاهش تنش در بلاروس با ترغیب نیروهای سیاسی به مذاكره به گزارش ما دیجیتال رئیس جمهوری روسیه روز چهارشنبه از نیروهای سیاسی بلاروس خواست تا اختلافات با یكدیگر را از راه گفتگو حل كنند.


به گزارش ما دیجیتال به نقل از ایسنا، به نقل از یورونیوز، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه روز چهارشنبه از نیروهای سیاسی بلاروس خواست تا اختلافات با یکدیگر را از راه گفتگو حل کنند.
این درخواست در حالی مطرح می شود که الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس از زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری روز ۹ اوت (۱۹ مرداد) تابحال با اعتراض های گسترده مخالفان خود روبرو است. به قول رئیس جمهوری روسیه «نیروهای خارجی» به شکل بی سابقه ای در حال دخالت در امور بلاروس هستند.
معترضان در بلاروس نتیجه انتخابات ریاست جمهوری این کشور را که از پیروزی الکساندر لوکاشنکو حکایت داشت نپذیرفته اند و از «تقلب» در رای گیری سخن می گویند. آنها خواهان کناره گیری الکساندر لوکاشنکو که از سال ۱۹۹۴ تابحال قدرت را در بلاروس در دست دارد شده اند.
رئیس جمهوری روسیه روز چهارشنبه در جریان نشست مجازی سازمان پیمان امنیت جمعی که همتای بلاروسی او هم در آن شرکت داشت اظهار داشت: «واقعا امیدوارم که مردم بلاروس بلوغ سیاسی داشته باشند و بتوانند به صورت مسالمت آمیز و بدون هیچ حرکت تند و تیزی زمینه گفت وگوی سیاسی در داخل را با حضور همه نیروهای سیاسی فراهم نمایند و همه مسائل داخلی را خودشان بدون فشار خارجی و مداخله از بیرون حل کنند.»



1399/09/12
23:28:17
5.0/5
847
تگهای خبر: شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۲
madigital.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ما دیجیتال محفوظ است

ما دیجیتال

اخبار دیجیتال و فناوری اطلاعات