غروب غمناك گوگل پلاس

غروب غمناك گوگل پلاس ما دیجیتال: آلفابت تصمیم گرفته است تا به علت آشكارگی دیتای كاربران، سرویس گوگل پلاس را خاموش كند.




به گزارش ما دیجیتال به نقل از خبر آنلاین، با انتشار خبر آشكارگی دیتای 500 هزار كاربر گوگل پلاس / Google + برای شركای تجاری گوگل و مطرح شدن مجدد نقض حریم خصوصی و ورود حكومتی ها به موضوع، مدیران كمپانی تصمیم گرفته اند تا این سرویس را برای كاربران عمومی قطع كنند.
ظاهراً باگ موجود در API سبب شده است تا نه تنها توسعه دهندگان به جزئیات پروفایل كاربران دسترسی آشكار پیدا كنند، بلكه دیتای دوستان اعضای گوگل پلاس هم در معرض خطر قرارگرفته و دیتای آن ها هم قابل دسترس بوده است.
وال استریت ژورنال ضمن انتشار اولیه خبر، از رگلاتور حكومتی سخن گفته است كه قصد ورود به ماجرا را دارد. آنچه امروز برای گوگل اتفاق افتاده، مشابه اتفاقی است كه برای فیسبوك در رسوایی موسوم به «كمبریج آنالیتیكا» رخ داده است.
گوگل در پاسخ به وال استریت اعلام نموده است كه سرویس را برای كاربران قطع می كند تا مشكل حریم خصوصی را حل كند. «بن اسمیت» قائم مقام بخش مهندسی گوگل در پستی نوشت: ما هیچ مدركی دال بر سوءاستفاده شركای نرم افزاری از این باگ پیدا نكردیم. همینطور هیچ سوءاستفاده ای از پروفایل كاربر گزارش نشده است.
گفته می گردد سرویس تا 10 ماه آینده به طوركلی برای كاربران عمومی قطع خواهد شد و تنها كاربران انترپرایز می توانند از خدمات آن بهره مند شوند. گوگل برای احتیاط بیشتر دسترسی شركای نرم افزاری خود به ایمیل، اس ام اس و لاگ تلفن كاربران را محدود می كند.
طبق آمار 90 درصد از كاربران گوگل پلاس تنها 5 ثانیه از سرویس خود استفاده می نمایند كه این مورد حكایت از این دارد كه این شبكه اجتماعی منهای داستان جدیدی كه برایش پیش آمده، خیلی هم جذاب نبوده و مدیران گوگل هم بدشان نمی آید تا این سرویس را خاموش كنند.


5656


1397/07/19
15:27:56
5.0/5
4454
تگهای خبر: آنلاین , تلفن , خدمات , سرویس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۳
madigital.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ما دیجیتال محفوظ است

ما دیجیتال

اخبار دیجیتال و فناوری اطلاعات